I. Úvodné ustanovenia
Poskytovateľ: Black Holding s.r.o.
Sídlo spoločnosti
Trenčianska Turná 3050
913 21 Trenčianska Turná
IČO
55 460 399
E-mail na reklamácie
info@blackrent.skTelefón
+421 910 666 949Tento Reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie služieb prenájmu vozidiel a súvisiacich služieb poskytovaných spoločnosťou Black Holding s.r.o. (ďalej len "Poskytovateľ") podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.
II. Vady služby a dôvody reklamácie
Zákazník má právo reklamovať službu, ak:
- Prenajaté vozidlo nebolo v technickom stave umožňujúcom jeho riadne používanie
- Vozidlo malo vady, ktoré neboli uvedené v protokole o odovzdaní
- Služba nebola poskytnutá v dohodnutom rozsahu alebo kvalite
- Cena účtovaná zákazníkovi nezodpovedá cenníku alebo dohode
- Došlo k iným podstatným nedostatkom v poskytnutí služby
Reklamáciu nie je možné uplatniť:
- Na vady spôsobené zákazníkom alebo tretími osobami
- Na bežné opotrebenie vozidla zodpovedajúce jeho používaniu
- Na vady, o ktorých bol zákazník informovaný pred prevzatím vozidla
- Na vady, ktoré zákazník sám spôsobil nesprávnym používaním vozidla
- Ak zákazník neuplatnil reklamáciu bezodkladne po zistení vady
III. Spôsob podania reklamácie
Reklamáciu je možné podať:
Osobne
Na ktorejkoľvek prevádzke BlackRent počas otváracích hodín.
E-mailom
Na adresu info@blackrent.sk
Písomne poštou
Na adresu: Black Holding s.r.o., Trenčianska Turná 3050, 913 21 Trenčianska Turná
3.2. Náležitosti reklamácie
Reklamácia musí obsahovať:
- Meno, priezvisko a kontaktné údaje zákazníka (adresa, e-mail, telefón)
- Číslo zmluvy o prenájme alebo číslo rezervácie
- Označenie reklamovaného vozidla (EČV, typ vozidla)
- Presný popis vady alebo nedostatku
- Dátum a čas zistenia vady
- Požadovaný spôsob vybavenia reklamácie
- Prípadnú fotodokumentáciu vady
- Podpis zákazníka (v prípade písomnej reklamácie)
IV. Lehoty na uplatnenie a vybavenie reklamácie
Lehota na uplatnenie
Reklamáciu je potrebné uplatniť bezodkladne po zistení vady, najneskôr však do 14 dní od ukončenia prenájmu.
Lehota na vybavenie
Poskytovateľ vybaví reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. V odôvodnených prípadoch môže byť lehota predĺžená po dohode so zákazníkom.
V prípade vád vozidla zistených počas prenájmu je zákazník povinný ihneď kontaktovať Poskytovateľa na telefónnom čísle +421 910 666 949 a riadiť sa jeho pokynmi.
V. Spôsoby vybavenia reklamácie
Ak je reklamácia oprávnená, Poskytovateľ ju vybaví jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) Výmena vozidla
Poskytnutie náhradného vozidla rovnakej alebo vyššej kategórie bez príplatku.
b) Zľava z ceny
Primeraná zľava z ceny prenájmu zodpovedajúca rozsahu a závažnosti vady.
c) Vrátenie časti platby
Vrátenie pomernej časti uhradenej ceny za obdobie, počas ktorého zákazník nemohol vozidlo riadne používať.
d) Odstúpenie od zmluvy
V prípade podstatných vád, ktoré nie je možné odstrániť, má zákazník právo odstúpiť od zmluvy a požadovať vrátenie celej uhradenej sumy.
O spôsobe vybavenia reklamácie bude zákazník informovaný písomne (e-mailom alebo listom) najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie.
VI. Postup pri riešení reklamácie
Prijatie reklamácie
Poskytovateľ potvrdí prijatie reklamácie a vydá zákazníkovi písomné potvrdenie (reklamačný protokol) s dátumom prijatia, obsahom reklamácie a požadovaným spôsobom vybavenia.
Posúdenie reklamácie
Poskytovateľ posúdi oprávnenosť reklamácie na základe predložených dokumentov, protokolu o odovzdaní/prevzatí vozidla a prípadnej fotodokumentácie.
Vybavenie reklamácie
Poskytovateľ vybaví reklamáciu jedným zo spôsobov uvedených v čl. V a písomne informuje zákazníka o výsledku.
Ukončenie reklamácie
Zákazník podpisom potvrdí vybavenie reklamácie. V prípade neakceptovania rozhodnutia má zákazník právo na ďalší postup podľa čl. VII.
VII. Alternatívne riešenie sporov
Ak zákazník nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že Poskytovateľ porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu.
Ak Poskytovateľ na žiadosť zákazníka odpovedá zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
Subjekty alternatívneho riešenia sporov
- Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava
www.soi.sk - Platforma riešenia sporov online (RSO)
ec.europa.eu/consumers/odr
Zoznam subjektov ARS je dostupný na webovej stránke Ministerstva hospodárstva SR: www.mhsr.sk
VIII. Orgán dozoru
Dozor nad dodržiavaním povinností Poskytovateľa vykonáva:
Slovenská obchodná inšpekcia
Hurbanova 59, 911 01 Trenčín
Tel.: 032/640 01 09
E-mail: tn@soi.sk: tn@soi.sk
IX. Záverečné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke blackrent.sk.
Poskytovateľ si vyhradzuje právo tento reklamačný poriadok zmeniť. Zmeny nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke.
Zákazník podpisom zmluvy o prenájme alebo potvrdením online objednávky potvrdzuje, že sa s týmto reklamačným poriadkom oboznámil a súhlasí s ním.
Potrebujete podať reklamáciu?
Kontaktujte nás na info@blackrent.sk alebo telefonicky na +421 910 666 949.Vašu reklamáciu vybavíme čo najskôr a profesionálne.
Kontaktujte nás